Baggy single vertical

Vår historia och vision

Baggy grundades med visionen att fasa ut oljebaserade plastpåsar ur vardagen. Att leverera en smart och enkel lösning för att få bort “fulplast” från vårt jordklot där vi med små medel tillsammans kan göra en stor förändring.

Ord från grundaren

Idén föddes då jag var hemma med mina två döttrar och reagerade på att soppåsarna alltid var slut eftersom jag konstant glömde köpa nya. Med två småbarn genererades en ny insikt, hur mycket avfall man skapar i hemmet. Det kändes fel att slänga oljebaserade plastpåsar som förstör miljön. Borde det inte finnas ett bättre och enklare alternativ som löser inköpsproceduren och samtidigt är miljövänlig? Vi har bara ett jordklot och vi måste ta hand om det för nästa generation.

 

Just då var jag upptagen med andra projekt, men idén med Baggy var född och låg och grodde i bakhuvudet. Till slut bestämde jag mig helt enkelt för att skapa tjänsten jag saknade, och ordna så att alla kan få hem miljövänliga avfallspåsar och bidra till att ta bort “fulplast” ur vardagskonsumtionen.

Med denna tjänst vill jag leverera en lösning som både är enkel och miljövänlig. Jag tror, att för att skapa förändring på riktigt, behöver man göra det enkelt så att alla kan var med.
Viggo Hansson
VD och Grundare

Därför skall du välja Baggy

Gratis hemleverans

Våra försändelser skickas omgående efter beställning. Därefter mottar du nya försändelser utifrån intervallet för ditt abonnemang.

Säkra betalningar

Genom Klarnas smarta betalningslösning gör vi det enkelt, snabbt och säkert för dig som vill bidra till en bättre miljö.

Vi finns alltid här för dig

Du är alltid välkommen att kontakta vår support med dina funderingar. Vi har telefonsupport 9-17 på vardagar. Maila går bra att göra dygnet runt.

Team Baggy

Viggo
Viggo Hansson
VD och Grundare
Entreprenör som brinner för miljö och framtid och lösningar som kan göras tillgängliga för alla.
Jennifer
Jennifer B
Kundservice
En utåtriktad stjärna som hanterar alla ärenden med precision och noggrannhet med kundnöjdhet i fokus.